Referencer

Anders M. R. Sørensen, försäljningschef på Danske Bank Business Banking (tidigare marknadsdirektör på YouSee)

“På YouSee skapade vi en konkurrensfördel genom maximalt utnyttjande av insikter och datavalidering av budskap i den kreativa utvecklingen. Detta kombinerades med en utvecklings- och produktionsprocess som flyttade gränserna för effektivitet till en ny nivå i kategorin. Det var ett bevis på ett modernt marknadsföringstänkesätt som vi uppnådde i stark gemenskap med vår kreativa partner – och som i vissa fall drevs av dem.”

Anders Nørgaard, Senior Communications Partner på Maersk Line

“Projektet som fortfarande sticker ut mest för mig är utvecklingen av Maersk Global Sales Toolbox, där vi har integrerat data i utvecklingsprocessen på ett sätt som ingen på Maersk Line hade sett tidigare. Processen innebar att vi kom fram till en kommunikation som bröt med det traditionella, samtidigt som mottagandet på de lokala marknaderna klart överträffade förväntningarna.”

Johan Stenmarck, VP Global Marketing på Laureate International Universities (tidl. Head of Marketing, Northern Europe at Kraft Foods & Global Brand Director på Logitech)

“Att hitta en kreativ partner som både omfamnar den digitala världen och det internationella affärsperspektivet hos en global verksamhet är avgörande för förmågan att skapa resultat. Så när man väl gör det blir man desto mer motiverad att bibehålla relationen, oavsett var dom jobbar”.

Mads Aaggaard, Marketing Director på Stark (tidigare marknadsdirektör på Dynaudio, Systemfrugt och Tulip)

“Precision är ett kärnelement i marknadsföring idag. Det finns mindre utrymme för misstag och vi måste träffa rätt första gången vi kommunicerar till konsumenten. Det kräver nya metoder i både marknadsförings- och byråorganisationer. För mig är budskapsmodellering ett bra exempel på detta. Anställda utanför marknadsavdelningar kommer också att uppskatta en metod som går att följa steg för steg, ger logiska svar och bidrar till att eliminera spill i produktionen.”

Neno Stojanovic, kommunikationschef på Mazda Motor Denmark

“Att omvandla marknadsföring från traditionell kommunikation till social och digital media kan vara en tuff utmaning. Arbetet med Simon och Thomas ledde till betydande resultat, men det var också en process där vi gradvis byggde upp ett starkt självförtroende före lanseringen. Det gjorde en stor skillnad när vi lanserade “Mazda Happy Dogs” i Danmark, vilket inte minst skapade mycket uppmärksamhet i den globala Mazdaorganisationen.”


Orbit Blue
Hyllie Boulevard 35
215 32 Malmö
Tlf. +46 72 151 83 71

Find us here


Orbit Blue
Hyllie Boulevard 35
215 32 Malmö
Tlf. +46 72 151 83 71

Orbit image
Orbit image
Go to top

Om du mot förmodan inte hittade vad du letade efter på Orbit Blues hemsida får du en lista över byråalternativ som kan hjälpa dig i din fortsatta sökning.

Bureautyper

Medieneutralt Reklamebureau

Cross media Reklamebureau

Hybrid Reklamebureau

Uafhængigt Reklamebureau

Reklamebureau

Webbureau

Searchbureau

Mediebureau

Reklame bureau

Eventbureau

Designbureau

Offlinebureau

SEO bureau

Digitale bureauer

Storytelling bureau

Videobureau

Digitalt bureau

Online marketing bureau

Kommunikationsbureau

PR bureau

Online reklamebureau

Marketingbureau

Grafisk bureau

Onlinemarketing bureau

Branding bureau

ROI bureau

CRM bureau

Dialog bureau

Usability bureau

Sem bureau

Affiliate marketing bureau

3D bureau

Animationsbureau

Produktionsbureau

Rentegningsbureau

Social media bureau

Mobile marketing bureau

Mediebureauer

Webbureauer

 

København

Integreret Reklamebureau København

Webbureau københavn

Reklamebureau københavn

Reklame bureau københavn

Reklamebureau i københavn

Mediebureau københavn

Reklamebureauer københavn

Reklamebureauer i københavn

 

Kompetencer

Reklamebureau video

Online video bureau

Web tv reklamebureau

Reklamebureau online marketing

Reklamebureau dm

Reklamebureau email marketing

Lead generering bureau

E-handel webbureau

Reklamebureau storytelling

Kreativt reklamebureau

Reklamebureau konceptudvikling

Reklamebureau kampagner

Reklamebureau strategi

Reklamebureau branding

Banner webbureau

Brugertest webbureau

Illustrationer reklamebureau

Målgruppeanalyse bureau

Webbureau webshop

Webbureau html

Webbureau blog

Webbureau cms

Webbureau webudvikling

Medieplanning bureau

Bureau medieindkøb

Reklamebureau international marketing

Webbureau css

Flashudvikling

Webbureau flash

Tv reklame bureau

3D webbureau

PR reklamebureau

Adwords bureau

Sponsorater reklamebureau

Reklamebureau events

Viral bureau

Reklamebureau viral

Mobile apps bureau

Webbureau apps

Reklamebureau visuel identitet

Designbureau visuel identitet

Sociale medier bureau

 

Buzz Words

Actional analytics

Advertainment

Big data

Clickbait

Contextual marketing

Disruptor / disruption

Freemium

Gamification

Hyperlocal

Influencer marketing

Omni channel

Real-time engagement

Repurposing content

Storyscaping

SoLoMo

UGC (user generated content)

Viral marketing

 

Brancher

Reklamebureau rejsebranchen

Reklamebureau pension

Reklamebureau telefoni

Reklamebureau fødevarer

Reklamebureau sport

Reklamebureau forsikring

Reklamebureau drikkevarer

Reklamebureau medicinal

Reklamebureau modetøj

Reklamebureau smykker

Reklamebureau detailhandel

Reklamebureau bolig

Reklamebureau energi

Reklamebureau pharma

Reklamebureau b2g

 

International & Effectiveness Awards

Cannes Lions

D&AD

Epica award

New York Festivals International Advertising Awards

LIA Awards

Creative Circle Awards