Publikationer

Julen i siffror
2017

“Julen i siffror 2017” är guiden som gör dig till en mästare på småprat. Den är baserad på analyser, statistik och information insamlade från närmare 747 miljoner interaktioner på Facebook, YouTube och Instagram. Guiden ger dig enastående kunskap om allt du behöver veta och ärligt talat även sådant du kanske inte behöver kunna, men ändå kan ha nytta av. Om du också hellre vill veta lite om mycket än mycket om lite kommer ”Julen i siffror 2017” att ge dig nya insikter i allt från stringtrosor och bockwurst till flodhästen Yala.

“Julen i siffror 2017” är guiden som gör dig till en mästare på småprat. Den är baserad på analyser, statistik och information insamlade från närmare 747 miljoner interaktioner på Facebook, YouTube och Instagram. Guiden ger dig enastående kunskap om allt du behöver veta och ärligt talat även sådant du kanske inte behöver kunna, men ändå kan ha nytta av. Om du också hellre vill veta lite om mycket än mycket om lite kommer ”Julen i siffror 2017” att ge dig nya insikter i allt från stringtrosor och bockwurst till flodhästen Yala.

Julen i siffror
2016

“Julen i siffror 2016” är den första boken i en serie utgåvor som fokuserar på konsumenter i ett specifikt sammanhang. Boken är baserad på analyser, information och statistik som kommer att ändra din syn på julen. Oavsett vad du tycker om databaserade insikter kan vi lova dig att du kommer att få ny kunskap om olika julrelaterade områden som erytropoietin (Epo), korv, kondomer och konsumtion av katrinplommon. Det kräver visserligen att du läser hela boken, vilket enligt statistiken bara sker i 25 % av fallen.

“Julen i siffror 2016” är den första boken i en serie utgåvor som fokuserar på konsumenter i ett specifikt sammanhang. Boken är baserad på analyser, information och statistik som kommer att ändra din syn på julen. Oavsett vad du tycker om databaserade insikter kan vi lova dig att du kommer att få ny kunskap om olika julrelaterade områden som erytropoietin (Epo), korv, kondomer och konsumtion av katrinplommon. Det kräver visserligen att du läser hela boken, vilket enligt statistiken bara sker i 25 % av fallen.

The Two Headed
Consumer

“The Two Headed Consumer” avslöjar den moderna konsumentens hemligheter. Boken avslöjar hur de nya medievanorna bara är symtom på ett djupare skifte i konsumentens beteende, vilket är en följd av den ständigt uppkopplade tekniken i vår vardag och vår ständiga koppling till varandra, media, företag och produkter.

Boken visar hur den digitala ekonomin har skapat helt nya regler för företag och varumärken som vill skapa kontakt med konsumenterna. Den visar hur marknadsföringsbudskap kringgås i det nya medielandskapet och vilka grundläggande förändringar som har skett i den traditionella relationen mellan konsumenter och varumärken.

“The Two Headed Consumer” dödförklarar inte traditionell marknadsföring, men den visar tydligt hur vi idag mer än någonsin behöver marknadsförare med ledarskap och visioner.

“The Two Headed Consumer” avslöjar den moderna konsumentens hemligheter. Boken avslöjar hur de nya medievanorna bara är symtom på ett djupare skifte i konsumentens beteende, vilket är en följd av den ständigt uppkopplade tekniken i vår vardag och vår ständiga koppling till varandra, media, företag och produkter.

Boken visar hur den digitala ekonomin har skapat helt nya regler för företag och varumärken som vill skapa kontakt med konsumenterna. Den visar hur marknadsföringsbudskap kringgås i det nya medielandskapet och vilka grundläggande förändringar som har skett i den traditionella relationen mellan konsumenter och varumärken.

“The Two Headed Consumer” dödförklarar inte traditionell marknadsföring, men den visar tydligt hur vi idag mer än någonsin behöver marknadsförare med ledarskap och visioner.

The Echo Effect

“The Echo Effect” följer upp “The Two Headed Consumer” och utmanar arbetsprocesser och metoder som följt med kommunikationsindustrin sedan Mad Men-eran. Boken visar hur sant nytänkande har blivit en bristvara och att den åldrande reklambranschen fortfarande föredrar lösningar baserade på spekulationer snarare än att utnyttja den information som finns tillgänglig idag.

“The Echo Effect” beskriver de praktiska åtgärder som behövs för att skapa ett engagemang hos konsumenter och ger detaljerade inblickar i de nya konsumentcentrerade metoderna för att skapa effektiv marknadsföring.

Boken lyfter blicken över alla klichéer i det nya medielandskapet och definierar vad som krävs för att skapa effektiva kommunikationsstrategier som verkligen ger eko.

“The Echo Effect” följer upp “The Two Headed Consumer” och utmanar arbetsprocesser och metoder som följt med kommunikationsindustrin sedan Mad Men-eran. Boken visar hur sant nytänkande har blivit en bristvara och att den åldrande reklambranschen fortfarande föredrar lösningar baserade på spekulationer snarare än att utnyttja den information som finns tillgänglig idag.

“The Echo Effect” beskriver de praktiska åtgärder som behövs för att skapa ett engagemang hos konsumenter och ger detaljerade inblickar i de nya konsumentcentrerade metoderna för att skapa effektiv marknadsföring.

Boken lyfter blicken över alla klichéer i det nya medielandskapet och definierar vad som krävs för att skapa effektiva kommunikationsstrategier som verkligen ger eko.


Orbit Blue
Hyllie Boulevard 35
215 32 Malmö
Tlf. +46 72 151 83 71

Find us here


Orbit Blue
Hyllie Boulevard 35
215 32 Malmö
Tlf. +46 72 151 83 71

Orbit image
Orbit image
Go to top

Om du mot förmodan inte hittade vad du letade efter på Orbit Blues hemsida får du en lista över byråalternativ som kan hjälpa dig i din fortsatta sökning.

Bureautyper

Medieneutralt Reklamebureau

Cross media Reklamebureau

Hybrid Reklamebureau

Uafhængigt Reklamebureau

Reklamebureau

Webbureau

Searchbureau

Mediebureau

Reklame bureau

Eventbureau

Designbureau

Offlinebureau

SEO bureau

Digitale bureauer

Storytelling bureau

Videobureau

Digitalt bureau

Online marketing bureau

Kommunikationsbureau

PR bureau

Online reklamebureau

Marketingbureau

Grafisk bureau

Onlinemarketing bureau

Branding bureau

ROI bureau

CRM bureau

Dialog bureau

Usability bureau

Sem bureau

Affiliate marketing bureau

3D bureau

Animationsbureau

Produktionsbureau

Rentegningsbureau

Social media bureau

Mobile marketing bureau

Mediebureauer

Webbureauer

 

København

Integreret Reklamebureau København

Webbureau københavn

Reklamebureau københavn

Reklame bureau københavn

Reklamebureau i københavn

Mediebureau københavn

Reklamebureauer københavn

Reklamebureauer i københavn

 

Kompetencer

Reklamebureau video

Online video bureau

Web tv reklamebureau

Reklamebureau online marketing

Reklamebureau dm

Reklamebureau email marketing

Lead generering bureau

E-handel webbureau

Reklamebureau storytelling

Kreativt reklamebureau

Reklamebureau konceptudvikling

Reklamebureau kampagner

Reklamebureau strategi

Reklamebureau branding

Banner webbureau

Brugertest webbureau

Illustrationer reklamebureau

Målgruppeanalyse bureau

Webbureau webshop

Webbureau html

Webbureau blog

Webbureau cms

Webbureau webudvikling

Medieplanning bureau

Bureau medieindkøb

Reklamebureau international marketing

Webbureau css

Flashudvikling

Webbureau flash

Tv reklame bureau

3D webbureau

PR reklamebureau

Adwords bureau

Sponsorater reklamebureau

Reklamebureau events

Viral bureau

Reklamebureau viral

Mobile apps bureau

Webbureau apps

Reklamebureau visuel identitet

Designbureau visuel identitet

Sociale medier bureau

 

Buzz Words

Actional analytics

Advertainment

Big data

Clickbait

Contextual marketing

Disruptor / disruption

Freemium

Gamification

Hyperlocal

Influencer marketing

Omni channel

Real-time engagement

Repurposing content

Storyscaping

SoLoMo

UGC (user generated content)

Viral marketing

 

Brancher

Reklamebureau rejsebranchen

Reklamebureau pension

Reklamebureau telefoni

Reklamebureau fødevarer

Reklamebureau sport

Reklamebureau forsikring

Reklamebureau drikkevarer

Reklamebureau medicinal

Reklamebureau modetøj

Reklamebureau smykker

Reklamebureau detailhandel

Reklamebureau bolig

Reklamebureau energi

Reklamebureau pharma

Reklamebureau b2g

 

International & Effectiveness Awards

Cannes Lions

D&AD

Epica award

New York Festivals International Advertising Awards

LIA Awards

Creative Circle Awards